יום רביעי, 5 בנובמבר 2008

מיץ רימונים – לא רק בראש השנה!

האם יש במיץ רימונים בכדי למנוע סרטן? האם יש לו עוד סגולות חוץ מזה שהוא טעים להפליא (לפחות לטעמי)? אז התשובה היא בהחלט כן!
מחקרים רבים וביניהם המחקר הבא מראים על כך שככל שהתאים מקבלים כמות גבוהה יותר של תמצית מיץ רימונים יותר תאי סרטן נהרסים. מחקר זה מצטרף לעדויות הולכות ומצטברות שהרימון מכיל מרכיבים (פיטוכימיקלים) היכולים לפעול באופן משמעותי כנגד סוגי סרטן שונים ובמיוחד כנגד סרטן הערמונית. המחקר פורסם באתר האינטרנט של אוניברסיטת ויסקונסין בשנת 2006:

מחקר - מיץ רימונים






החוקרים מצאו כי מיץ רימונים מדכא שרשרת סיגנלים בתוך תאים סרטניים שמביא לדיכוי פרוליפרציה (תהליך שגשוג) של תאים סרטניים בבלוטת הערמונית והגברת אפפטוזיס (הרס תאים).
בנוסף מחקרים אחרים קובעים כי מיץ רימונים עשוי לעכב הישנות סרטן הערמונית. במחקר של המחלקה האורולוגית בבית הספר לרפואה באוניברסיטת קליפורניה ,בדקו מתן מיץ רימונים לגברים שחלו בסרטן הערמונית לצד טיפול שניתן להם בניתוח או בהקרנות. גברים אלו היו במעקב רפואי של בדיקת הסמן (PSA - Prostate Specific Antigen) , שהוא חלבון המיוצר על ידי בלוטת הערמונית. בבדיקה נמצא כי, אצל הגברים ששתו מיץ רימונים, אכן רמת ה-PSA נשארה נמוכה למשך זמן ארוך יותר, מאלו שלא שתו את המיץ.
אם כן, ניתן להגיד שמיץ רימונים בהחלט מומלץ למחלות שונות ובייחוד לאלו הסובלים מבעיות בערמונית (ערמונית מוגדלת, PSA גבוה), הרימון מצטרף לכלל הפירות והירקות המכילים נוגדי חימצון שמומלצים במניעת מחלות. מחקרים מראים כי למיץ הרימון אף תכונות נוגדות־חמצון החזקות עד פי שלושה מאלה המצויות בתה ירוק וביין אדום.

אין תגובות: