יום חמישי, 30 באוקטובר 2008

ויטמין C - הסבר מחקר

הסבר מחקר ויטמין C:
אנשים נוטים לראות כתבות בעיתונות על תוספי תזונה מומלצים וישר ממהרים לרכוש את התוסף. כאן מדובר על ויטמין C. מי לא לוקח בימי החורף הקרים ויטמין C כדי להגן על מערכת החיסון..? האם מישהו עוצר לרגע ובודק את העניין לעומק? האם ויטמין Cבהכרח עוזר? יכול להיות שיש לו גם השפעה מזיקה? אולי התזונה מספיקה כמקור לוויטמין C? כולנו יודעים שעל כל מחקר בעד יש מחקר נגד.. וגם כאן יש מחקרים שמראים במפורש על כך שוויטמין C עלול להזיק לבריאותינו, הוא עלול לגרום נזק ל- DNA ולגרום למחלות לב. אין זה אומר שהוא גורם לסרטן או למחלות אחרות בהכרח, חלילה.. אך בהחלט הוא עלול להזיק.
בנוסף, רצוי להדגיש כי הדיאטה היומית הרגילה לרוב מכילה את הכמות המומלצת של ויטמין C ליום ולכן אין שום סיבה לקחת ויטמין C בכדורים המכילים כמות עודפת של ויטמין C במינון 500 מ"ג ובוודאי לא- 1000 מ"ג שעלול לגרום לסיבוכים כמו אבנים בכליות ומחלות אחרות.

התייחסות הרפואה הפונקציונלית לוויטמין C:
הרפואה הפונקציונלית דוגלת באיזון. היא אינה מפרידה את החלקים מהצמח אלא ממצה את כל הרכיבים מהצמח ובתנאים מיוחדים מאחר ומיצוי כל הצמח יכול לסייע לאיזון ולא סינתזה של חומר פעיל אחד.
לעיתים כל יתר החומרים יעילים בהרבה מהחומר הפעיל למרות שלימדו אותנו שרק החומר הפעיל חשוב.
האלמנטים המופרדים מהצומח כוויטמינים למעשה עוברים תהליך כימי כדי לבודד אותם ולהכניס אותם לכדור.
הניסיון לבודד חומר כמו ויטמין C מהמזון ולתת אותו ככדור מוציא את האלמנט המופרד מכל הקשרים עם כל האלמנטים האחרים החיוניים לנו - מתן חומר נפרד כמו בתוסף תזונה רגיל אינו נכון ומפר את איזון תפקודי הגוף!

אז אל תמהרו לרכוש כל תוסף עליו אתם קוראים. חישבו ותבדקו לעומק, לא כל מה שמספרים לנו הוא נכון בהכרח. לפעמים אפילו לא צריך את התוסף והתזונה היומיומית מספיקה לבדה.
למחקר

אין תגובות: